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Sociology of literature --- Thematology --- Sociology of culture --- Toleration --- Pluralism (Social sciences) --- Cultural pluralism --- Toleration - Germany --- Pluralism (Social sciences) - Germany
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Sociolinguistics --- German language --- Pragmatics --- Cultural pluralism --- Multiculturalism --- Multilingualism --- Pluralism (Social sciences) --- Duitse taalkunde --- Language and languages --- Multilingualism - Congresses --- Pluralism (Social sciences) - Congresses --- Multiculturalism - Congresses
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Sociology of culture --- Sociology of environment --- Social geography --- Pluralism (Social sciences) --- Cities and towns --- Minorities --- Social aspects --- Social conditions --- Sociologie urbaine. --- Diversité culturelle. --- Minorités --- Conditions sociales --- Pluralism (Social sciences) - Congresses. --- Cities and towns - Social aspects - Congresses. --- Minorities - Social conditions - Congresses.
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The United States is and has always been an immigrant country. However, it has always demonstrated a marked ambivalence towards newcomers. In some circumstances, they are seen as welcomed contributors to a multifaceted society; in others they are viewed as interlopers usurping depleting resources which should be going to the country’s citizens. A major part of this ongoing debate centers on the languages which immigrants bring with them. For some, these new languages add to the country’s diversity; for others the new languages are seen as an inherent threat to English and the American way of life. Languages in America: A Pluralist View is a vigorous response to this perspective by a sociolinguist and professor, Susan J. Dicker. Drawing on knowledge from the fields of linguistics, history and sociology, Dicker presents a cogent argument for language diversity in the United States. She explores the role language plays in personal and public identity. She debunks the mythology of America as a melting pot. She tackles common misconceptions about second-language learning, reveals the nativist roots of the official-English movement, and describes how other countries nurture language pluralism. Finally, Dicker asks her readers to imagine America as an open, pluralistic society in which language diversity plays an important part.
Multilingualism --- Pluralism (Social sciences) --- #KVHA:American Studies --- #KVHA:Meertaligheid; Verenigde Staten --- #KVHA:Taalpolitiek; Verenigde Staten --- Cultural pluralism --- Plurilingualism --- Polyglottism --- Language and languages --- Multilingualism - United States --- Pluralism (Social sciences) - United States --- MULTILINGUISME --- PLURALISME (SCIENCES SOCIALES) --- ETATS-UNIS
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Catechetics --- Catholic Church --- Congresses. --- -#gsdb11 --- Christian education --- Catechisms --- -Congresses --- Congresses --- Pluralism (Social sciences) --- Religious aspects --- #gsdb11 --- Catholic Church&delete& --- Catechetics - Catholic Church - Congresses.
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Cultural pluralism --- Social justice --- Equality --- Diversité culturelle --- Justice sociale --- Egalité (Sociologie) --- Pluralism (Social sciences) --- Distributive justice --- Justice distributive --- Égalite (Sociologie) --- Pluralisme --- Diversité culturelle --- Egalité (Sociologie)
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La notion de justice sociale a suscité durant les dernières décennies d’intenses débats en philosophie morale et politique, surtout depuis la publication de la Théorie de la justice de John Rawls (Seuil, 1987). Dans cet ouvrage, Michael Walzer défend une conception rivale de celle du contractualisme de Rawls et propose une théorie radicalement pluraliste de la justice. Reprenant la conception pascalienne des « ordres », il soutient qu’il existe des sphères de justice distinctes, correspondant chacune à une conception particulière d’un type de bien entretenue au sein d’une communauté donnée, et relevant de critères de distribution spécifiques. Ce qui vaut dans la sphère économique ne se laisse pas transférer dans la sphère de l’éducation, ou dans celle du pouvoir politique ; les loisirs, la famille, et même la grâce divine ont chacun leur « sphère » propre. Contre l’égalitarisme « simple » qui vise à distribuer les biens de manière égale à moins que ce soit à l’avantage de tous d’admettre une inégalité, Walzer propose une théorie de l’« égalité complexe » : une société régie selon ce principe est une société dans laquelle aucun type de bien ne peut dominer les autres. Tout passage illégitime d’une sphère à une autre conduit à une forme spécifique de tyrannie. À travers une série d’enquêtes concrètes et originales, attentives au détail des manières dont les communautés ont forgé, à travers l’histoire, leurs systèmes de valeurs et de règles, Walzer propose ce qu’il appelle un « socialisme démocratique décentralisé », et jette les bases d’une philosophie politique adaptée à un monde de valeurs conflictuelles.
Equality --- Pluralism (Social sciences) --- Distributive justice --- Cultural pluralism --- Justice distributive --- Égalite (Sociologie) --- Pluralisme --- Justice distributive. --- Égalité. --- Diversité culturelle. --- Égalité. --- Diversité culturelle.
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